Nkra Rasuah

Berikutan itu NKRA membanteras rasuah juga menubuhkan Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard JIPS yang ditubuhkan pada tahun 2014 untuk meningkatkan tahap integriti dan etika pegawai polis. Akta Pendedah Salah Laku akan digubal untuk memerangi rasuahMenerusinya pemberi maklumat kebal daripada dikenakan tindakan sivil.

Contoh Soalan Gtp Akauntan Gred W41 Exam Supportive

NKRA Mengurangkan Jenayah added 63 new photos from February 27 2016 at Dewan Gong Kemuntong Besut Terengganu.

Nkra rasuah. Bagi NKRA memerangi rasuah Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Di bawah Sub-NKRA Penguatkuasaan Undang-undang dan Agensi Pengawalseliaan PDRM bersama empat 4 lagi agensi penguatkuasa utama di Malaysia iaitu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM Kastam DiRaja Malaysia Jabatan Pengangkutan Jalan JPJ dan Jabatan Imigresen terlibat secara langsung dalam memastikan persepsi negatif rakyat terhadap gejala rasuah. NKRA Aspirasi Memerangi Rasuah Memerangi gejala rasuah melalui penguatkuasaan dan pematuhan Meningkatkan kepercayaan rakyat terhadap integriti kerajaan dan perkhidmatan awam Meningkatkan ketelusan bagi memperbaiki skor Malaysia di dalam Corruption Perception Index CPI RASUAH KUASA BUDI BICARA AKAUNTABILITI KETELUSAN.

Pengenalan NKRA Membanteras Rasuah di TV1. February 27 2016. Enam 6 tonggak utama NKRA tersebut adalah-1.

Ketua Makmal Keberhasilan Utama Negara NKRA bagi memerangi rasuah ialah Datuk Hisham Nordin. Gejala salah laku seperti rasuah yang ketara dalam urusan pengurusan tender dan perolehan yang membawa kepada ketirisan dalam pengurusan kewangan negara. Terdapat enam 6 tonggak atau Bidang Keberhasilan Utama Negara NKRA dalam GTP berdasarkan perhatian rakyat yang paling mendesak dan perubahan yang mampu memberikan keberhasilan besar yang pantas tetapi realistik.

Parti Islam Se-Malaysia PAS menyifatkan perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai pengerusi Felda berkuat kuasa 1 Januari 2011 sebagai satu lagi pencapaian Bidang Keberhasilan Utama Negara NKRA yang diwar-warkan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak yang dilancarkan pada 20 Januari 2010. Walaupun NKRA Membanteras Rasuah ini terdiri daripada Kementerian Agensi Suruhanjaya yang berbeza tetapi mempunyai objektif yang sama iaitu untuk menghapuskan rasuah meningkatkan persepsi rakyat terhadap usaha kerajaan dalam membanteras rasuah seterusnya meningkatkan keupayaan agensi penguatkuasaan masing-masing dalam memastikan pematuhan di kalangan. NKRA rasuah bertanggungjawab memberikan penekanan khususnya bagaimana melihat rasuah ini sebagai gejala yang perlu ditangani dan dihapuskan.

Antara NKRA telah diputuskan oleh Kabinet ialah membanteras rasuah melalui Bahagian. Tujuan penubuhan jabatan baharu ini adalah untuk memastikan pegawai polis mematuhi tatakelakuan yang ketat dan tidak mengabaikan tanggungjawab mereka. Isu rasuah menjadi keutamaan kerajaan termasuklah melalui NKRA yanhg dilancarkan oleh YAB PM.

Majlis Pelancaran Projek Perintis Penagihan Dadah di Besut Terengganu. Untuk itu sebanyak 27 inisiatif telah dan sedang dilaksanakan dengan giatnya menerusi Bidang Keberhasilan Utama Negara atau NKRA Berkaitan Rasuah. Bagi NKRA tingkatkan taraf hidup rakyat berpendapatan rendah pula menterinya ialah Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat.

Antaranya menjadikan rasuah sebagai salah satu daripada bidang penting yang ditekankan dalam Pelan Transformasi Kerajaan GTP. Pelajar UPM Bantu NKRA Tingkat Pencegahan Rasuah SERDANG Pelajar Universiti Putra Malaysia UPM menyuarakan pandangan mereka bagi menambah baik alternatif pencegahan rasuah melalui Program UPM Outreach anjuran Majlis Tertinggi Mahasiswa Pengurusan Kolej Kedua UPM bersama Bahagian Pemantauan dan Penyelarasan BPP National Key Result Areas NKRA. Membina inisiatif bagi melunaskan usaha ke arah mewujudkan masyarakat Malaysia bebas daripada rasuah berlandaskan nilai-nilai kerohanian dan moral yang tinggi.


LihatTutupKomentar